o nouă scrisoare

 

o nouă scrisoare



nici nu ştiu dragă omule ce să-ţi spun mai intâi epopeea lui ghilgameş sau iliada şi 
odiseea cântecul nibelungilor sau luceafărul lui eminescu upanişadele sau panciatantra 
sau vechile cânturi nu te mai încântă şi vrei o nouă scrisoare dar eu nu am o muză 
cum aveau cei de ieri nici credinţa lui david nici înţelepciunea lui solomon muza mea 
se întinde goală pe plajă muza mea se terfeleşte cu toţi muritorii şi bea şi fumează şi 
prizează în vreme ce eu regândesc omenirea în vreme ce eu o refac şi nu ştiu dragă omule
dacă omul mi-e drag dacă zeul care pune pe el stăpânire înainte de naştere şi mult după 
moarte nici nu ştiu ce să-ţi spun mai întâi divina comedie sau un sonet de petrarca 
să-ţi dau întâlnire cu noica sau să te invit la un shakespeare sincer nu ştiu nu mai ştiu 
ce contează pentru tine când nimic nu contează când nimic nu te bucură şi nimic 
nu te întristează când citeşti evanghelia care eşti şi statuile sunt mai vii decât tine
© Nicolae Silade. Un produs Blogger.